Nyt se mun oma voileipäkakku on vieläkin tekemättä! Illalla viimeistään kasaan sen, huomennahan se wappu vasta on. Poikakin on illan töissä tänään. Olen aikani kuluksi taas skannaillut uusia nappeja nettiin. Nyt on menossa nro 126. Siinä on ehkä alle 10% niistä napeista mitä hyllyssä vielä on. Parituhatta niitä oli vuodenvaihteessa, että ei tässä duunit lopu:-) Kun ei tarvitse edes ryypätä vappuna tai muulloinkaan, niin aika menee vaikka nappeja laskiessa:-)

On se muuten jännää, miten ihminen voi kehittää olemattomia kipuja ihan jännittämällä. Mulla oli oikea kylki välillä tosi kipeä kun odotin sinne kuvauksiin menoa. Olin ihan varma että nyt se kasvain siellä riehuu. No, kuvaus meni hienosti ja puhki olin kuin rukkanen sen jälkeen. Seuraavana päivänä huomasin, ettei sitä kipua enää ollut! Olen tässä hengitellyt syvään ja taivutellut itseäni sinne tänne, mutta ei....se kipu on kadonnut: Ihmeiden aika ei ole ohi.

Ensi viikon alussa tulee niitä kasvihuoneen kasaajia. Tytär ja hänen yksi kaverinsa ovat päättäneet sen minulle nyt kasata. Vastahan se onkin 2 vuotta ollut autotallissa paketissa. Tiedä sitten, paljonko sinne kerkiän istutella, mutta istun sitten vaikka tyhjässä huoneessa ja nautin aamukahvia:-) Se mun ystäväkoirakin tulee viikon alussa hoitoon, niin sitten täällä riittääkin vilinää ja viuhketta. Koirallekin on varmaan kivaa kun on monta kaveria ja saa pihalla kirmata vapaana. Siis paljon kivaa odotettavissa. Heh, mulla taitaa taas olla kiitollisuuspäivä:-))

Toivotan teille kaikille oikein ihanaa, lämmintä ja herkullista vappua!!

Laitan tähän vielä yhden reseptin, kun pitäähän vappunakin jotain makeaa olla.

Hyvä suklaapiiras

POHJA: 1dl sokeria, 200g voita tai margariinia (sokeri ja voi vaahdotetaan), lisää 1 kananmuna ja 4dl vehnäjauhoa.Tee niistä taikina nopeasti, ettei sitkisty. Levitä taikina piirasvuokaan (myös reunoille) ja paista 200 asteessa.

TÄYTE: 200g suklaata (itse käytän Marabou-maitosuklaata, on pehmeän makuinen), 1rkl voita (voi ja suklaa sulatetaan vesihauteessa). Lisää kolme munankeltuaista voimakkaasti vatkaten joukkoon. Kaada seos pohjan päälle.Anna jäähtyä ja laita vielä jääkaappiin vetäytymään. Tarvittaessa päälle voi laittaa kermavaahtoa:-)

Tämä tuli nyt vähän viime tipassa, mutta kuulemma vapunjälkeistäkin elämää on. Ihanaa kesän odotusta, sillä sehän on jo ihan nurkan takana:-))